Citroen en de terugkeer van het drievolumemodel

21/06/12 om 15:59 - Bijgewerkt om 15:59

Citroën wil steeds meer een mondiale speller worden want na Europa, Rusland en Latijns-Amerika wordt vanaf 28 juni de DS-lijn in China gecommercialiseerd.

Citroen en de terugkeer van het drievolumemodel

Het bestaande gamma wordt aangepast en verrijkt met twee nieuwe modellen. Bedoeling is om de portfolio vooral in het C-segment te versterken. Precies met deze producten kan je het verschil maken op groeimarkten zoals de mediterrane regio, China of Rusland. Het segment van deze compacts is globaal gezien de belangrijkste markt want er worden jaarlijks 20 miljoen voertuigen verkocht. Dat is meteen een derde van de verkochte personenwagens. Ruim 43 % van deze wagens hebben een drievolume koetswerk, in China loopt dat aandeel op tot 79 %. Meteen de reden waarom Citroën deze C-Elysée commercialiseert (tegen een aantrekkelijk tarief), naast de C4 L, een langere en vooral hogere variante van de C4. Beide producten zijn echt voor deze specifieke markten ontwikkeld. De C4 L meet bijvoorbeeld 4,62 meter, het is ook de eerste wagen die in het designcentrum van Shanghai werd ontwikkeld. De constructeur voorziet enkel benzinemotoren. Zo is er de nieuwe 1.8 VTi van 136 pk en de 1.6 THP (met 150 of 170 pk, afhankelijk van de markt). (Importer)

Onze partners