Citroën DS gamma krijgt meer autonomie

Citroën wil haar DS-gamma ernstiger nemen en creëert een afzonderlijke DS-entiteit die meer autonomie krijgt. Niet verwonderlijk at de constructeur dit gamma ernstig neemt want de marges in het premiumsegment zijn duidelijk lucratiever.

Om een en ander nog beter te laten werken komt er dus een afzonderlijke designentiteit die zich exclusief kan bezig houden met dit type “bijzondere” producten. Met ingang van 1 juni zal deze nieuwe afdeling zich bezighouden met de vormtaal van het C- en het DS gamma. Het design van de “DS lijn” is in handen van Thierry Metroz, als eindverantwoordelijke. Het “C gamma” rekent op de diensten van Alexandre Malval. Volgens Frédéric Banzet, algemeen directeur van het merk, is dit een belangrijke stap om de lat van het merk hoger te kunnen leggen. Op een internationale markt, vooral met het oog op China, is dit een belangrijke zet. Precies daar is men tuk op Europese producten met een uitgesproken optische identiteit. (KAV)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content