Chevrolet verjongt

10/01/12 om 17:58 - Bijgewerkt om 17:58

Op de Detroit Motorshow (NAIAS) toont Chevrolet twee prototypes van coupés. Bedoeling is om een jonger publiek aan te trekken en dat is nodig want in de USA telt men vandaag 80 miljoen Amerikaanse consumenten die bijna 30 zijn.

Chevrolet verjongt

Deze groep is goed voor 40% van de potentiële kopersmarkt die een koopkracht van 1 miljard dollar vertegenwoordigd. De eerste concept krijgt de codenaam 130R, hij biedt vier zitplaatsen, heeft een aflopende daklijn en past helemaal in de Chevrolet-heritage. Men voorziet een stopstart systeem, remenergierecuperatie en een elektrische ondersteuning bij het wegrijden. De wagen beschikt over de jongste technologieën. Een turbomotor moet de wagen tegelijk krachtig en zuinig maken. De Tru PMPA is het tweede prototype. Het is een sportieve coupé met voorwielaandrijving. Deze driedeurs berline met achterklep moet betaalbare sportiviteit verschaffen. De wagen is erg Europees gelijnd, is luxueus afgewerkt en gebruikt het platform van de Chevrolet Cruze en de Volt. Beide proto's willen ondanks hun coupé-uiterlijk praktische wagens zijn met een ruim interieur. Aan boord is WiFi en aansluiting voor smartphones uiteraard voorzien via het Chevrolet MyLink-systeem. Ook een head-up display behoort tot de mogelijkheden. (KME)

Onze partners