Chevrolet-logo bestaat 100 jaar

Vlinderstrikjes zijn terug in de mode. Dat is mooi meegenomen voor Chevrolet dat zijn logo hierop ooit inspireerde.

Vooral dankzij de jeugd en rappers die willen opvallen is het vlinderstrikje weer helemaal in. De oorsprong van dit kledingaccessoire gaat terug tot de 17de eeuw en werd nu dus weer opgepikt door liefhebbers van de British “old style” look. Bij Chevrolet prijkt het logo in de vorm van een gouden strikje al sinds 1913 op de voertuigen en dat betekent dat in 2013 de 100ste verjaardag gevierd mag worden. William C. Durant, de medestichter van Chevrolet, was op zoek naar een nieuw logo voor zijn automerk toen hij op het behangpapier van een Parijs hotel iets zag wat hem beviel. Hij tekende het motief over en zo werd het vlinderstrikje van Chevrolet geboren. Over het ontstaan van het logo bestaat echter ook nog een tweede versie: het zou gaan om een kunstzinnige versie van het kruis in de Zwitserse vlag. Dit idee kwam van de andere stichter van het merk, Louis Chevrolet, die werd geboren in de Zwitserse stad La Chaux-de-Fonds op kerstdag 1878. Wat er ook van aan is, het gouden strikje van Chevrolet werd één van de meeste herkenbare logo’s ter wereld.(EDITOR : JDH)(EDITOR : JDH)(EDITOR : JDH)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content