Chevrolet boert goed in krimpende markt

24/12/12 om 13:18 - Bijgewerkt om 13:18

Chevrolet heeft een uitstekend jaar achter de rug, ondanks een Belgische automarkt die is gekrompen. De strategie van het merk om het gamma te verruimen en de nieuwe identiteit uit te spelen, blijkt te werken.

Chevrolet boert goed in krimpende markt

Ondanks een markt die een duik nam van 15%, wist Chevrolet haar verkoopcijfer gedurende 2012 met 700 units op te krikken, wat een stijging is met 15 %. Uitgedrukt in marktaandeel zien we dus +30%. Bij de generalisten is Chevrolet het merk dat er het meest op vooruit gaat. Het best verkopende model is de Aveo waarvan de verkoop met ruim de helft is gestegen. Dit model is goed voor een kwart van de verkoop. Ook de Cruze doet het 25 % beter dan in 2011. De komst van een 5-deurs en een break, naast de bestaande berline is daar niet vreemd aan. Ook de Captiva blijft populair want hij werd twee keer vaker verkocht dan in 2011. Chevrolet heeft ook nog een echt Amerikaans product met de Camaro, die vooral de liefhebbers van muscle cars weten naar waarde te schatten. Met 40 verkochte exemplaren is het de bestseller binnen zijn segment waarin ook de Ford Mustang en de Dodge Challenger actief zijn. (EDITOR : MVL)

Onze partners