Urbain Vandormael
Urbain Vandormael
Blogt over de autosector
Opinie

16/01/16 om 10:34 - Bijgewerkt om 11:40

'BMW en Mercedes kruisen de degens, de winnaar van het duel is de klant'

Ondanks een indrukwekkende inhaaljacht van Mercedes-Benz blijft BMW nummer één. De echte winnaar van dit duel is de klant, schrijft auto-expert Urbain Vandormael: 'Nooit eerder was het aanbod in het premiumsegment zo groot én interessant.'

BMW en Mercedes-Benz hebben een recordjaar achter de rug, zowel op het vlak van verkoop als winst. Ondanks een indrukwekkende inhaaljacht van Mercedes-Benz blijft BMW nummer één. Ook in ons land behoudt BMW met een marktaandeel van 7,43 procent een duidelijke voorsprong op zijn uitdager (5,81 %). De echte winnaar is de klant: nooit eerder was het aanbod in het premiumsegment zo groot én interessant.

Geen automerk houdt beter de vinger aan de pols van de consument dan BMW. Toen er nog geen sprake was van het SUV-fenomeen, creëerde BMW met de X5 en X3 een nichesegment dat het uitzicht van het straatbeeld grondig zou veranderen. Voornoemde modellen kenden en kennen nog altijd een enorm succes en legden mede de basis voor de doorgroei van BMW naar de toppositie in het premiumsegment.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Knack-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Knack

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners