BMW breidt verkoopnetwerk elektrische wagens verder uit

15/12/15 om 07:18 - Bijgewerkt om 07:18

Bron: Belga

De elektrische modellen van BMW vallen goed in de smaak. Om vlotter aan de groeiende vraag naar de i3 en i8 te kunnen voldoen breidt de invoerder voor België en Luxemburg het aantal specifieke verkooppunten uit van 14 tot 47.

BMW breidt verkoopnetwerk elektrische wagens verder uit

BMW breidt verkoopnetwerk elektrische wagens verder uit © BELGA

Eind 2013 bracht het Duitse premium merk de i3 op de markt, de eerste wagen in het gamma die volledig elektrisch of met een range extender reed. In juli 2014 kreeg hij in de showrooms van de 14 geselecteerde verdelers het gezelschap van de prestigieuze en sportieve i8. Om beter aan de toenemende vraag naar deze elektrische modellen in België en Luxemburg te voldoen wordt het verkoopnet nu met 33 agenten uitgebreid om de markt optimaal te bestrijken. Vooral de BMW i3 wist een vrij groot aantal klanten aan te spreken. Op dit ogenblik is een op vier in België verkochte elektrische wagens een i3. Bij de typische stadswagens vertegenwoordigt dit model bijna 50% van de elektrische wagens. Daar komt dan nog de exclusieve i8 bij, het eerste herlaadbare hybride sportmodel van BMW. Om beter aan de vraag van klanten uit kleinere stedelijke gebieden te voldoen, breidt BMW i nu het aantal agenten uit tot 47 voor België en Luxemburg. Zij krijgen een aangepaste opleiding om aan alle wensen van hun klanten te kunnen beantwoorden.(Belga)

Onze partners