BMW bestverkochte merk in januari

Enigszins verrassend voerde luxemerk BMW de autoverkoop aan in ons land in januari 2015. Het Beierse merk zag zijn verkoop met maar liefst 15 procent stijgen.

Bij BMW tekenden in januari 4.121 Belgische klanten een bestelbon voor een nieuwe wagen, dat zijn er ruim 15 procent meer dan in dezelfde periode een jaar eerder. Daarmee blijft het Duitse merk Renault Volkswagen en Peugeot voor, die traditioneel de top drie op onze markt bevolken. Hier speelt wellicht het autosaloneffect sterk mee, al is dat niet te merken aan de globale marktcijfers die een terugval van 4,5 procent kennen. Febiac wijdt deze vertraging aan het feit dat januari dit jaar één werkdag minder kende dan in 2014 en dat nog heel wat bestellingen voor een nieuw voertuig die op het autosalon gebeurden pas na de inschrijving binnen enkele weken of zelfs maanden in de statistieken zullen opduiken. De federatie ziet in de cijfers van januari dan ook geen trend. Integendeel, ze verwacht een volume aan inschrijvingen van nieuwe personenwagens dat op hetzelfde niveau ligt als in 2013 en 2014: naar schatting 485.000 nieuw ingeschreven personenwagens in België voor het hele jaar 2015.(Belga)

Partner Content