Blaas 'm op!

04/07/13 om 08:47 - Bijgewerkt om 08:47

Recytyre, het beheersorgaan voor afvalbanden in België, lanceert een sensibiliseringscampagne rond het belang van een correcte bandenspanning met de gepaste ludieke slogan: "Blaas 'm op!"

Via de "Blaas 'm op"-actie wordt het publiek op ludieke wijze attent gemaakt op het belang van een correcte spanning van de banden onder hun voertuig. De campagne wordt vooral vanuit milieu- en financieel perspectief gevoerd, maar tegelijk vaart de rijveiligheid er wel bij. In het kader van de milieubeleidsovereenkomsten die Recytyre afsloot met de Gewesten, engageerde het zich ook om de nodige aandacht te besteden aan preventie-aspecten. Een correct gebruik van banden verlengt immers niet alleen hun levensduur, het levert ook een besparing op in het brandstofverbruik en bijgevolg een vermindering van de CO2-uitstoot. Uit diverse onderzoeken blijkt namelijk dat de staat van de banden en de bandenspanning de automobilisten onvoldoende bezighoudt. Nog te vaak rijdt men rond op versleten, beschadigde of verkeerd opgepompte banden, met belangrijke gevolgen voor het milieu, portemonnee én veiligheid. Recytyre grijpt het begin van de vakantieperiode aan om de aandacht te trekken op correct opgepompte banden. Het is immers één van die momenten dat men even stilstaat bij de staat van zijn voertuig. Via radiospots en toogdisplays bij meer dan 350 bandenspecialisten krijgt het publiek een ludieke reminder. Tevens kan men zich via de website inschrijven op een gratis sms-service van Recytyre die er in de toekomst regelmatig aan zal herinneren dat de banden mogelijk aan frisse lucht toe zijn. Bovendien maakt men kans om een stel winterbanden te winnen.(Belga)

Onze partners