Belgische designers realiseren een kleurrijke Orlando

23/09/11 om 20:03 - Bijgewerkt om 20:03

Naar aanleiding van het honderdjarig bestaan van het merk Chevrolet, heeft het Amerikaans-Koreaanse merk een project met als titel 'art car' besteld bij de Belgische ontwerpers Quinze & Milan.

Belgische designers realiseren een kleurrijke Orlando

Hun opdracht bestond erin om de recentste monovolume van het merk, de Orlando, te versieren. Als basisidee kozen zij er voor om de oppervlakken waarmee de inzittenden het meest in contact komen, te bewerken. Ze hebben dat gedaan door ze te bekleden met een materiaal waarin ze gespecialiseerd zijn, met name QM Foam. Het is dus vooral het interieur dat een behandeling kreeg maar andere onderdelen die veel in contact komen met de bestuurder of de inzittenden, werden ook elk met een specifieke kleur behandeld. We denken daarbij aan de brandstofklep, de deuren, de motorkap en de achteruitkijkspiegels. Het resultaat is een opmerkelijke en kleurrijke Orlando. Deze Chevrolet wordt momenteel naar aanleiding van de week van het Design in Londen tentoongesteld. (Belga) (TDMS)

Onze partners