Bandenscores winnen aan belang

Sinds een jaar worden in Europa banden verkocht met het nieuwe Europese labelsysteem voor banden.

“Het labelsysteem is een uitstekende basis om de consument te informeren over de band maar het geeft geen volledig beeld over de prestaties van de band”, stellen experts uit de sector. Goodyear Dunlop organiseerde in Brussel een ronde tafel gesprek en daar bleek dat twee derde van de automobilisten zich liet beïnvloeden door de scores. 71% van de automobilisten die het systeem kenden hebben de drie criteria laten meespelen bij hun aankoop. Dat blijkt uit een studie die Goodyear Dunlop liet uitvoeren door IPSOS MarketQuest bij 4.200 consumenten in 6 Europese landen. Daaruit blijkt verder dat 54 % van de verkopers deze labels als een verkoopargument gebruikt. Deze quotering is een initiatief van de Europese Unie om duidelijke en pertinente informatie te geven aan de consument over de prestaties van banden op vlak van veiligheid en verbruik. Het systeem ging op 1 november 2012 in voege.(Belga)

Partner Content