Autosalon 2013: Automerken blijven in salon geloven

Het Brusselse Autosalon blijft het goed doen met een grote publieke belangstelling en de onvoorwaardelijke steun van de automerken. Niet verwonderlijk aangezien tijdens de eerste twee maanden van het jaar tot 30% van de omzet wordt gerealiseerd.

De annulering van de Autorai 2013 in Amsterdam bracht ook ongerustheid in eigen land. Want als de Nederlandse invoerders afhaken ten voordele van andere promotie-activiteiten, zou die trend ook wel eens naar België kunnen overwaaien. Die vrees bleek voorbarig, want enkel Chevrolet bleef afwezig. De andere merken blijven ervan overtuigd dat de investering rendeert. “Zonder twijfel! In de nasleep van het salon realiseren we tot 30% van onze jaaromzet. Deze afspraak kunnen we gewoon niet missen!”, reageert Karl Schuybroek, communicatiedirecteur bij Renault. Hetzelfde verhaal bij BMW, waar communicatiemanager Christophe Weerts aangeeft dat een vergelijking met de Autorai niet helemaal opgaat. “In België heeft het autosalon een veel sterkere traditie en met het grotere aantal bedrijfswagens is de interesse ook veel groter”, zegt hij. “Bovendien is Brussel toch nog een verkoopsalon, al worden de verkoopbonnen bij de dealers ondertekend. Het salon is eigenlijk een gigantische showroom waar je als merk een enorm publiek over de vloer krijgt. Dat is zeker belangrijk voor een jong merk als Mini dat zijn cliënteel nog aan het opbouwen is.”(CORRESPONDENT : 395)(EDITOR : DLA)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content