Auto’s worden designobject

© /

Autoconstructeurs willen steeds meer diversifiëren en in economisch moeilijke tijden waarin motoren, platformen en technologie met elkaar wordt gedeeld, blijkt dat knap lastig. Om hieraan te verhelpen, probeert men met design het verschil te maken en daarom toont Renault, samen met tal van andere constructeurs, haar jongste concept op de designbeurs in Milaan.

Ook de keuze voor designer Ross Lovegrove is niet vanzelfsprekend want de ontwerper is vrij nieuw in autoland. Hij is bekend voor industrieel design met een organische toets. Dingen die we van hem kennen zijn de Sony-Walkmans uit de jaren ’80 en hij bepaalde (mee) het design van Apple computers. Kortom, hoewel niet iedereen de man bij naam kent, is zijn werk ons niet onbekend. Voor het design van de misschien toekomstige Renault liet de designer zich inspireren in de natuur. Het resultaat daarvan zijn ronde vormen en velgen waarin je met een beetje verbeelding een boomkruin ziet.(CORRESPONDENT : Belga)(CORRESPONDENT : Belga)(EDITOR : Belga)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content