Audi breidt online diensten uit

30/09/15 om 06:57 - Bijgewerkt om 07:30

Bron: Belga

Gebruikers van de Audi Q7 of de gloednieuwe A4 kunnen voortaan gebruik maken van extra online diensten myCarManager en myService.

Audi breidt online diensten uit

Het gaat om een app die je kan downloaden en gebruiken vanaf je smartphone. Wie over een smartwatch van Apple beschikt, kan de wagen zelfs vanaf het horloge bedienen. Met het "myCarManager"- systeem kan je bijvoorbeeld van op afstand controleren of de deuren vergrendeld zijn en je kan de wagen ook vergrendelen. Verder kan je zien of alle ruiten gesloten zijn. Je krijgt ook een statusrapport van de wagen waarop je het olieniveau, de brandstofvoorraad en het rijbereik kan aflezen. Het is ook mogelijk om een (optionele) standverwarming van op afstand in te schakelen of te programmeren zodat het interieur van de wagen op het ideale moment wordt voorverwarmd. Tot slot kan je ook de parkeerpositie van de wagen opvragen, wat handig kan zijn als je de wagen in een vreemde stad hebt geparkeerd. Audi voorziet ook de "myService"-app waarmee je een online pechoproep kan doen. Via de app kan je ook een serviceafspraak voor de wagen maken. Bij een ongeval werkt het systeem automatisch. Het deelt de hulpverleners ook mee welke airbags zijn afgegaan, de GPS-positie en de rijrichting. Alle datatransmissie gebeurt via een beveiligd platform om misbruik te voorkomen. (Belga)

Onze partners