Andere afmetingen voor de Triumph Tiger 800

Triumph toonde net een verlaagde versie van de vermaarde Tiger 800 XCx en XRx. De Britse motorfabrikant beantwoordt zo de groeiende marktvraag naar “mid-size” trails die voor meer motorrijders toegankelijk zijn.

Deze nieuwe “Low” versies hebben dezelfde kwaliteiten en dito karakteristieken als de andere Tiger 800-modellen. De Tiger 800 XCx Low en de XRx Low werden danig verlaagd en zijn een uitstekende keuze voor motorrijders met een kleiner gestalte. Deze motor is voor hen makkelijker te manipuleren bij het parkeren en bij manoeuvreren. De motor werd verlaagd door een aangepast zadel en een kortere vering te monteren. Deze aanpassingen verlagen de zadelhoogte met 50 mm. Zo krijgt men een zadelhoogte tussen de 760 en de 780 mm voor de XRx en van 790 tot 810 mm voor de XCx. De Tiger XRx Low is meteen de laagste mid-size trail op de markt. Er worden twee versies voorzien. De XCx is eerder voor offroadgebruik en de XRx is meer voor de weg. Beide modellen worden aangedreven door de 800 cc grote driecilinder. Net als de conventionele Tiger 800 modellen komen ze met ABS-remmen, tractiecontrole en een “ride by wire“-gaspedaal, diverse rijmodi en een snelheidsregelaar. De Tiger 800 XRx Low en de XCx Low staan vanaf september bij de officiële Triumph-dealers. Prijzen starten bij 11.690 euro voor de XRx Low en 12.490 voor de XCx Low.(Belga)

Partner Content