Alfa Giulietta met TCT versnellingsbak meteen leverbaar

Na de MiTo is voortaan ook de Giulietta in ons land beschikbaar met de gerobotiseerde versnellingsbak met dubbele koppeling. Deze TCT (Twin Clutch Transmission) heeft even op zich laten wachten omwille van de productie die na de Japanse Tsunami enige vertraging had opgelopen.

Bepaalde onderdelen van deze ingenieuze transmissie zijn immers van Japanse origine. De belgische klant heeft de keuze uit twee motoren in combinatie met de TCT, namelijk de 1.4 MultiAir met 170 pk en de even krachtige tweeliter diesel. De eerste testen bevestigen dat deze versnellingsbak extra comfort biedt aan deze overwegend sportieve berline die perfect aansluit bij wat je van een Alfa Romeo verwacht. De versnellingsbak maakt gebruik van een dubbele droge platenkoppeling en ze is ook gelinkt aan de DNA-functie van de Giulietta. Deze functie maakt de reactiviteit van de wagen instelbaar. In de D (ynamische) modus komt de Giulietta echt sportief uit de hoek omdat de respons van de 1.4 motor dan bijzonder direct is. Verder biedt deze versnellingsbak een verhoogd rijcomfort in de stad maar ook in de file. Precies deze troeven zullen fleetkanten naar waarde schatten. De meerprijs voor deze transmissie bedraagt 2.200 euro. De overbrenging zal in de toekomst ook nog in andere Alfa Romeo modellen worden gebruikt. Bovendien zullen ook andere merken van de groep toegang krijgen tot deze technologie. Zo zal ook de nieuwe Fiat Viaggio (voor de Chinese markt) de TCT-transmissie gebruiken. (Belga) (GVHN)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content