2 op 10 garagebedrijven hebben geen eigen website: 'Op vlak van digitalisering overschat autosector zichzelf'

31/10/17 om 10:24 - Bijgewerkt om 10:24

De elektrische en autonoom rijdende auto komt eraan, sneller dan voorspeld. Bovendien doen de automerken alsof ze helemaal mee zijn met de digitale transformatie. Wat een verschil met de automerkvertegenwoordigers. Die lopen achterop inzake digitalisering en het gebruik van online kanalen en sociale media, 2 op de 10 garagebedrijven hebben niet eens een eigen webite.

De conclusies van een recente Educam-studie naar de zogenaamde digitale maturiteit van de automobielsector in ons land zijn verbijsterend en onrustwekkend tegelijkertijd: 2 op de 10 garagebedrijven hebben geen eigen website, 4 op de 10 zeggen niet na te denken over digitalisering en innovatie, een kwart van de bedrijfsleiders staat daar zelfs niet voor open. Terwijl de consument zich voor alles en nog wat informeert via het internet en de onlineverkoop spectaculair stijgt, doen slechts 2 op de 10 garagisten aan onlinemarketing. Enkele merken verbieden hun dealers zelfs om eigen online initiatieven te nemen.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Knack-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Knack

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners