SUV-segment blijft groeien

SUV-segment blijft groeien

Ze werden afgeschilderd als energieverslindende en milieuvervuilende monsters op wielen, als een potentieel gevaar voor de andere weggebruikers. Maar de klanten lieten zich niet van de wijs brengen: in een teruglopende automarkt stijgt de SUV-verkoop jaar na jaar en het einde van de hausse is nog niet in zicht.


SUV: what's in a name?

SUV: what's in a name?

De discussie is zo oud als het begrip zelf. Is een SUV een light versie van de eerste generatie terreinwagens en moet die ook op onverhard terrein uit de voeten kunnen, ja of neen? Nemen we vierwielaandrijving als maatstaf, kunnen we een kruis maken over driekwart van alle SUV's op de Belgische markt.




De S van SUV staat wel degelijk voor sport

De S van SUV staat wel degelijk voor sport

De nieuwste generatie SUV's hoeft in niets meer onder te doen voor sportieve berlines of zelfs rasechte sportwagens. Constructeurs combineren tegenwoordig de kenmerken van verschillende autotypes en creëren zo een nieuw model: een robuuste SUV met het design van een sportieve coupé.


Veiligheid is doorslaggevend bij de aankoop van een SUV

Veiligheid is doorslaggevend bij de aankoop van een SUV

Dankzij de hoge zithouding biedt een SUV de bestuurder een beter zicht dan in een gewone berline en creëert daarmee meteen een groter veiligheidsgevoel. Dat is zonder meer een belangrijke factor voor het almaar toenemende verkoopsucces van de moderne 4x4's.



SUV's bieden het comfort van business class

SUV's bieden het comfort van business class

Klanten kopen vandaag amper nog een 4x4 om daarmee onontgonnen paden mee te verkennen. Neen hoor, een SUV is bijlange geen synoniem meer voor ruwe terreinwagen. Waarin schuilt die onstuitbare aantrekkingskracht van de SUV dan wél? Comfort is een doorslaggevend argument.